dinsdag 29 mei 2012

Eerste tand eruit


Hoi, hoi,

Vandaag wil ik jullie deze lo laten zien.  Op de foto heeft Lars zijn eerste melktand uit zijn mond. Er hoort een leuk verhaal bij dit moment daarom wilde ik deze foto persé scrappen.
De bewuste tand hing al een paar dagen aan een zijden draadje in zijn mond maar niemand mocht eraan komen. Tot we op een dag met vrienden naar de Julianatoren gingen. Tussen de middag gingen we samen lunchen. Tijdens de lunch had Lars een hard stuk in zijn broodje zitten.hij gooide dit weg maar had later pas door dat het zijn tand was. Kortom er was direct paniek want zijn tand was weg. Met heel veel mensen, ook omstanders die we niet kenden, hebben we naar de verloren tand gezocht. Ik lag wel helemaal dubbel want het past precies bij Lars. Zo lekker chaotisch maar oo zo volhoudend. Met heel veel geluk heb ik uiteindelijk de tand tussen enkele stenen terug gevonden. We hebben de rest van de dag in de Julianatoren er nog verschillende keren helemaal om in een deuk gelegen. Maar Lars was heel bij dat hij zijn eerste tand gevonden had en liet hem de volgende dag vol trots aan iedereen zien.


Ik heb de lo gemaakt n.a.v. een sketch, lekker makkelijk dus. Ik heb DP gebruikt van SEI. Het is eigenlijk een meidenlijn maar qua kleur paste het ook perfect bij het shirt van Lars en waarom ook eens een keer geen roze/paars voor een jongen in combi met grijs.
De letters heb ik gemaakt met de cricut. Verder heb er niet veel extra's bij gedaan. Behalve een label waarop het verhaal van de eerste tand staat. Dat is toch superleuk om later nog eens terug te lezen.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze lo vinden. Ik wens jullie nog een hele fijne avond en tot de volgende keer.
Groetjes Mirande


19 opmerkingen:

  1. Ziet er super mooi uit zeg!!! Wat een geweldig verhaal zeg, had je nog een foto gemaakt van alle zoekende mensen ook?? Wel heel grappig.... haha

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan Mirande en wat een schattig verhaal!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk onderwerp om een layout van te maken...
    Hij is prachtig geworden!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie LO en wat een leuk verhaal erbij.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ja zo bijzonder dat 1e tandje. Ik weet nog wel bij Ditte hoe spannend zij dat vond ;)

    Gelukkig dat jullie de tand toch nog gevonden hebben. En een mooi verhaal erbij voor later :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verhaal! En zo maak je weer eens wat mee. Leuk dat je dit vastgelegd hebt. Rustig maar wel mooi. Ook dat het verhaal op het labeltje staat.
    Groetjes, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mirande,

    heel leuk om te lezen. Ik kende het verhaal, maar toch altijd weer leuk. En dus heb je groot gelijk om het bij de ontzettend leuke LO te schrijven en te bewaren. Heel leuk voor later voor hemzelf.
    De sketch is heel erg mooi en de kleurencombi vind ik ook prachtig! Dat grijs met rozerood, heel mooi!
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal en ik vind die layout erg leuk geworden.
    liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappig verhaal, kan me voorstellen dat jullie helemaal in een deuk hebben gelegen.Je heb er een hele leuke layout van gemaakt.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een pracht van een verhaal. dit blijft je zoontje wel in zijn herinnering en met die LO erbij zal hij dit niet vergeten. een ervaring rijker, zeg maar. geweldig om dit te lezen.
    mooie Lo gemaakt. die foto past er schitterend bij met zo'n blije trotse koppie!!
    even een klein vraagje...waar bewaar jij die LO's die je allemaal gemaakt hebt?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miran,

    Je hebt weer een leuke layout gemaakt. Die kleuren passen inderdaad perfect bij de foto. En tja dat verhaal dat ken ik nog ja, haha lachen he.
    Ik heb er laatst nog aan gedacht. Jullie hebben zijn tand in ieder geval nog, wij zijn hem kwijt, helaas. Joeri heeft hem echt doorgeslikt. Toen dit gebeurde heb ik ook Lars zijn verhaal nog weer verteld aan hem. Met deze LO heb je er een leuke herinnering aan, al had ik een foto met al die zoekende mensen ook wel leuk gevonden, hihi
    Fijne dag nog, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja je eerste tand kwijtraken kan niet, ook de rest niet hoor. Onze dochters waren voor op het gras aan het spelen ging nogal ruig toe en floep tand eruit. nooit meer terug gevonden vet jammer dus jullie hebben mazzel. Je LO is ook hartstikke leuk geworden grappige foto zo van je zoon.

    Liefs, Lieb

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, dat is zeker een leuk verhaal! En ook zeker 1 om niet weer te vergeten, en dat maakt deze hobby ook zo leuk....je hebt zeker mooi bijpassend papier gebruikt! Matcht schitterend met de foto!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk verhaal en je tandendoosje wil je natuurlijk wel compleet hebben hihi. Gelukkig dat jullie de tand nog vonden. Vrolijke LO en de kleuren passen idd perfect bij de kleding op de foto!

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dit prachtig gemaakt Mirande.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bijzonder moment!!! Zoiets vergeet je nooit meer.
    Je hebt er een prachtige LO van gemaakt. En roze kan zeker heel goed voor een jongen. Het favoriete shirt van mijn zoontje (5) is ook knal-roze, lol!

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk verhaal en een prachtige Lo.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je maakt geweldige creaties, bedankt voor je reactie en wat een super leuke LO!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Onze dochter was ook zo trots op die eerste tand! Zo leuk he! Hoewel ik de LO erg leuk vind, hik ik toch een beetje tegen zoveel roze aan. Lars is toch een stoere knul??

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande